Drukuj

Pisma PIRM do banków dot. korzystania z usług rzeczoznawców majątkowych

Administrator włącz . Opublikowano w Sprawy bieżące PIRM

Dnia 25 lutego 2015 r. PIRM skierowała do głównych banków w Polsce pismo z prośbą o udzielenie informacji o zasadach korzystania przez nie z usług w zakresie wyceny wartości nieruchomości w celu zabezpieczenia na hipotece nieruchomości udzielonych lub udzielanych kredytów, w tym w szczególności, czy w bankach tych obowiązują wewnętrzne zasady korzystania z usług przedsiębiorstw prowadzących działalność w zakresie rzeczoznawstwa majątkowego i kryteria doboru samych rzeczoznawców majątkowych wykonujących wycenę w ramach tych przedsiębiorstw oraz czy istnieją procedury wyboru podmiotów świadczących takie usługi.

PIRM jest zainteresowana uzyskaniem informacji, czy w związku z zawartymi porozumieniami lub umowami z wybranymi przedsiębiorstwami występują ograniczenia w przyjmowaniu wycen sporządzonych na zlecenie potencjalnych kredytobiorców przez rzeczoznawców majątkowych działających w ramach innych podmiotów, a jeśli tak to na czym polegają i z czego wynikają te ograniczenia.

Pismo zostało wysłane do następujących banków:

Alior Bank Spółka Akcyjna, Bank BPH S.A., Bank Handlowy w Warszawie S.A., Bank Millenium Spółka, Akcyjna, Pekao Bank Hipoteczny S.A., Bank Pocztowy, Bank Zachodni WBK, BNP Paribas Bank, Euro Bank S.A., Getin Noble  Bank S.A., ING Bank Śląski, mBank Hipoteczny, Raiffeisen Polbank, Toyota Bank Polska, Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A.

Załączniki
Download this file (Prośba_o_informacje.pdf)Prośba_o_informacje.pdf[ ]46 kB

Praktyka wyceny

Jakościowe badania marketingowe - JBM

Cechy nieruchomości i wagi tych cech ustalono na podstawie jakościowych badan marketingowych  (JBM) przeprowadzonych w ramach warsztatów , będących częścią szkolenia "Wartość Rynkowa Nieruchomości- przykłady wycen" w Karpaczu w dniach 12-14 listopada 2009 roku.

Badania przeprowadzono w oparciu o   preferencje uczestników rynku nieruchomości    dwuetapowo; I etap  przed szkoleniem i  II etap w trakcie szkolenia.
I etap polegał na przeprowadzeniu badań wśród:

  • osób, które w ciągu ostatnich dwóch lat nabyły nieruchomość , nazwanych w badaniu nabywcami,
  • pośredników i maklerów (biura obrotu nieruchomości),
  • klientów biur obrotu nieruchomości.
W/w osoby wypełniły przygotowane wcześniej ankiety.
Badania objęły tereny miast i gmin : Jelenia Góra, Zgorzelec, Lubań, Wrocław, Kudowa Zdrój, Pisz, Słupsk, Białystok i pojedynczo Kraków i Gdańsk.
II etap polegał na przeprowadzeniu badań wśród rzeczoznawców majątkowych, będących uczestnikami szkolenia".

Wyniki Jakościowych Badań Marketingowych - Cechy i wagi cech (plik .xls)

 

Więcej…