Drukuj

Pismo do Prezydenta Federacji Gospodarki Nieruchomościami

włącz . Opublikowano w Sprawy bieżące PIRM

Polska Izba Rzeczoznawstwa Majątkowego wzywa Federację Gospodarki Nieruchomościami do zaprzestania dokonywania przez jej jednostkę organizacyjną o nazwie Komisja Opiniująca, ocen prawidłowości sporządzania przez rzeczoznawców majątkowych operatów szacunkowych z wyceny nieruchomości, w trybie art. 157 ustawy o gospodarce nieruchomościami (tj. Dz. U. z 2014 roku, poz. 518).

Zgodnie z powołanym przepisem prawa, oceny prawidłowości sporządzenia operatu szacunkowego dokonuje organizacja zawodowa rzeczoznawców majątkowych, przez którą należy rozumieć stowarzyszenia lub związek stowarzyszeń zrzeszające osoby zawodowo wykonujące czynności rzeczoznawcy majątkowego (pkt 15. art. 4 ugn).

Pismo PIRM skierowane do Prezydenta Federacji Gospodarki Nieruchomościami Arkadiusza Borka załączono poniżej.

 

Załączniki
Download this file (Wezwanie_FGN_2014-06-03.pdf)Wezwanie_FGN_2014-06-03.pdf[ ]685 kB

Praktyka wyceny

Jakościowe badania marketingowe - JBM

Cechy nieruchomości i wagi tych cech ustalono na podstawie jakościowych badan marketingowych  (JBM) przeprowadzonych w ramach warsztatów , będących częścią szkolenia "Wartość Rynkowa Nieruchomości- przykłady wycen" w Karpaczu w dniach 12-14 listopada 2009 roku.

Badania przeprowadzono w oparciu o   preferencje uczestników rynku nieruchomości    dwuetapowo; I etap  przed szkoleniem i  II etap w trakcie szkolenia.
I etap polegał na przeprowadzeniu badań wśród:

  • osób, które w ciągu ostatnich dwóch lat nabyły nieruchomość , nazwanych w badaniu nabywcami,
  • pośredników i maklerów (biura obrotu nieruchomości),
  • klientów biur obrotu nieruchomości.
W/w osoby wypełniły przygotowane wcześniej ankiety.
Badania objęły tereny miast i gmin : Jelenia Góra, Zgorzelec, Lubań, Wrocław, Kudowa Zdrój, Pisz, Słupsk, Białystok i pojedynczo Kraków i Gdańsk.
II etap polegał na przeprowadzeniu badań wśród rzeczoznawców majątkowych, będących uczestnikami szkolenia".

Wyniki Jakościowych Badań Marketingowych - Cechy i wagi cech (plik .xls)

 

Więcej…