Drukuj

Kampania UOKiK - "Przedsiębiorco, nie zmawiaj się!"

włącz . Opublikowano w Projekty realizowane przez UOKiK

uokik_akcja_nie_zmawiaj_sie
28 marca 2012 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpoczął ogólnopolską kampanię „Przedsiębiorco, nie zmawiaj się!”. Obejmuje ona cykl filmów przybliżających najistotniejsze kwestie związane z zakazem zawierania niedozwolonych porozumień. W materiale wyjaśniono, czym są zmowy i dlaczego są groźne dla gospodarki, konsumentów a także dla samych konkurujących. Omówione zostały stereotypy i fałszywe przekonania, które mogą wpływać na podjęcie niedozwolonych uzgodnień. Wytłumaczono również, kiedy Urząd przeprowadza kontrole i jakie uprawnienia ma przedsiębiorca podczas przeszukań. Ponadto, w ramach kampanii, na stronie internetowej Urzędu www.uokik.gov.pl zostały uruchomione specjalne zakładki poświęcone tej tematyce. Zawierają one odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania a także audycje radiowe, artykuły prasowe i komentarze ekspertów UOKiK.
{youtubejw}mXS1Oe7cWbg{/youtubejw}

Praktyka wyceny

Jakościowe badania marketingowe - JBM

Cechy nieruchomości i wagi tych cech ustalono na podstawie jakościowych badan marketingowych  (JBM) przeprowadzonych w ramach warsztatów , będących częścią szkolenia "Wartość Rynkowa Nieruchomości- przykłady wycen" w Karpaczu w dniach 12-14 listopada 2009 roku.

Badania przeprowadzono w oparciu o   preferencje uczestników rynku nieruchomości    dwuetapowo; I etap  przed szkoleniem i  II etap w trakcie szkolenia.
I etap polegał na przeprowadzeniu badań wśród:

  • osób, które w ciągu ostatnich dwóch lat nabyły nieruchomość , nazwanych w badaniu nabywcami,
  • pośredników i maklerów (biura obrotu nieruchomości),
  • klientów biur obrotu nieruchomości.
W/w osoby wypełniły przygotowane wcześniej ankiety.
Badania objęły tereny miast i gmin : Jelenia Góra, Zgorzelec, Lubań, Wrocław, Kudowa Zdrój, Pisz, Słupsk, Białystok i pojedynczo Kraków i Gdańsk.
II etap polegał na przeprowadzeniu badań wśród rzeczoznawców majątkowych, będących uczestnikami szkolenia".

Wyniki Jakościowych Badań Marketingowych - Cechy i wagi cech (plik .xls)

 

Więcej…