Polska Izba Rzeczoznawstwa Majątkowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym zapisem § 2 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 marca 2014 r. w sprawie nadawania uprawnień zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości, będąc izbą gospodarczą zrzeszającą przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie szacowania nieruchomości jest organizatorem praktyk zawodowych.
Celem praktyk zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości jest:
- Przygotowanie kandydatów do prowadzenia działalności zawodowej w zakresie szacowania nieruchomości.
- Zdobycie praktycznej wiedzy na temat podejść, metod i technik wyceny różnych rodzajów nieruchomości.
- Przygotowanie do zdania egzaminu przed Państwową Komisją Kwalifikacyjną w celu uzyskania uprawnienia zawodowego rzeczoznawcy majątkowego.
W ramach posiadanych uprawnień PIRM wydaje na wniosek kandydata – osoby ubiegającej się o nadanie uprawnień zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości, dziennik praktyki zawodowej.
Opłata za wydanie dziennika praktyk odpowiada 3 % przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej, ogłoszonego w Komunikacie Prezesa GUS w roku poprzedzającym rok wnioskowania o wydanie dziennika praktyk.
INFORMACJE DLA KANDYDATA NA PRAKTYKI ZAWODOWE
Aby otrzymać dziennik praktyki zawodowej kandydat zobowiązany jest złożyć w Polskiej Izbie Rzeczoznawstwa Majątkowego następujące dokumenty i oświadczenia:
- Wniosek o odbycie praktyki i wydanie dziennika praktyki zawodowej. (do pobrania TUTAJ)
- Podpisana zgoda na przetwarzanie danych osobowych dla PIRM. (do pobrania TUTAJ)
- Oświadczenie o spełnieniu przez kandydata warunków umożliwiających przystąpienie do praktyki zawodowej. (do pobrania TUTAJ)
- Pisemna zgoda prowadzącego praktykę zawodową na przyjęcie na praktykę. (do pobrania TUTAJ)
- Odpis lub uwierzytelnioną kopia ukończenia studiów wyższych.
- Odpis lub uwierzytelniona kopia świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z zakresu wyceny nieruchomości lub studiów wyższych o specjalności związanej z gospodarką nieruchomościami (potwierdzone suplementem do dyplomu lub zaświadczeniem uczelni).
- Potwierdzenie dokonania wpłaty 190,38 zł tytułem "wydania dziennika praktyk – imię i nazwisko (za kogo jest wniesiona)" za wydanie dziennika praktyki zawodowej.
Polska Izba Rzeczoznawstwa majątkowego wpisuje na listę i prowadzi rejestr prowadzących praktykę zawodową.
Dane do przelewu:
Polska Izba Rzeczoznawstwa Majątkowego
ul. Płocka 5A lok. 413
01-231 Warszawa
Numer konta bankowego: 83 1090 1607 0000 0001 1143 4752
INFORMACJE DLA PROWADZĄCEGO PRAKTYKI
Aby prowadzić praktyki zawodowe przedsiębiorca zobowiązany jest złożyć w Polskiej Izbie Rzeczoznawstwa Majątkowego następujące dokumenty i oświadczenia:
- Wniosek prowadzącego praktykę zawodową. (do pobrania TUTAJ)
- Oświadczenie o spełnieniu wymaganych warunków do przeprowadzenia praktyki zawodowej. (do pobrania TUTAJ)
- Kserokopia uprawnień zawodowych osób uprawnionych wymienionych we wniosku.
- Odpisy lub uwierzytelnione przez wnioskodawcę kopie dokumentów potwierdzających wpis przedsiębiorcy do rejestru lub ewidencji albo status organizacji wnioskodawcy.
Zgodnie z Uchwałą nr 3/2018 z dnia 8 lutego 2018 r. w sprawie zasad prowadzenia praktyk w PIRM, prowadzącym praktykę może być wyłącznie Rzeczoznawca Majątkowy będący członkiem PIRM. Szczegółowe informacje dotyczące zasad przystąpienia do Izby, znajdziecie Państwo w zakładce „Izba”.
Dane kontaktowe do pełnomocnika ds. praktyk:
Agnieszka Dawidowska
Tel. Kom.: 451 000 830
>Mail: praktyki@pirm.pl